~layan~

Friday 17 June 2011

Wanita dan hiasannya..

Hakikat seorang wanita...


Aku,kamu dan dia..or sape2 jer yang bergelar wanita..
Teman sedari kecil hingga dewasa..
Tak kire la kte sedih ke..kte happy ke..kte terharu ke..kte marah ke kte mesti nangis..perasan tak?memang lembut hati wanita ni kan.
Selalunya perempuan akan nangis bile die sedih impian die tak jadi kenyataann....yer ker???hmm..

Kenape perempuan dengan air mata memang tak dapat dipisah kan?tak macam lelaki..cool je (konon)..sedih ke..happy ke..marah ke susah je nak nangis....tapi ade lah certain2 lelaki yang nangis jugak tapi sangat jarang...kalu jumpe tu kire bertuah juagk lah..lelaki nie diselubungi dgn 1 sifat yg menjadikan dia lelaki..EGO..huhu...sbb tu ader lelaki yg single sampi ke tua.."No women no cry"..tp bahagia ker lelaki tanpa wanita???
Perempuan selalu nangis ni sebab nye cume satu je......sebabnye perempuan nih kan dikenali sebagai makhluk tuhan yang berhati lembut...so thats why lah die mudah mengalirkan air mata....tp ade gak setengah lelaki die tak faham kenape perempuan selalu nangis..and die mulalah nak kutuk2 orang perempuan dengan cakap die nih mengade2 la....lembik sangat...menyampah pulak rasenye....

"Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:
"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan " 

"Aku memberikannyakekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya " 

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegarketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh " 

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

So..jd kan setiap titisan air mata kite sebagai kekuatan...bkn kelemahan..
Graphics

No comments:

Post a Comment